Dit is een korte richtlijn die is bedoeld om verkopers te helpen hun deelname aan de Bluehouse-marktplaats te begrijpen.
Onze kosten zijn eenvoudig en transparant.
Wanneer u besluit uw winkel bij Bluehouse te openen, zijn er enkele kosten verbonden aan de aangeboden diensten.
Wanneer je een product verkoopt op Bluehouse worden er 10% servicekosten + verwerkingskosten in rekening gebracht. Deze vergoeding wordt in mindering gebracht per succesvolle transactie.
Bluehouse verzamelt 10% van de totale artikelkosten (inclusief btw). Verzendkosten en retouren worden niet met commissie in rekening gebracht.
Important information: Starting from October 1st, there will be a minor adjustment in Mollie Fixed fees, which will be updated by 8.9%. Find below the update.
Dit verschilt per type betaalmethode.
Dit zijn onze tarieven voor Nederlandse handelaren:
*Pricing is excl. VAT
In order to receive payment, you need to create an account with our payment services provider Mollie. Please use the functionality in your account on our platform to do so.
Deze kosten worden één keer per maand op de uitbetalingsdatum van uw rekening afgeschreven.
BELANGRIJK! We do not deduct the Mollie Account Fee Monthly cost from your account for brands until you start selling above your threshold (the minimum amount considered for you to not loose profit). We made this decision as we appreciate your support at Bluehouse World and find it better this way.
Natuurlijk maakt het deel uit van onze samenwerkingswinst, maar we willen graag duidelijk zijn over wat dit percentage betekent:
Wat moet u weten over het hebben van een winkel bij Bluehouse World en wat we van u nodig hebben.
Lees de Servicevoorwaarden en het Verkopersbeleid voor volledige informatie.
Iedereen die ethische, milieuvriendelijke, gezonde of ecologische producten/diensten maakt of verkoopt, kan een winkel creëren en verkopen op Bluehouse.
We eisen wel dat:
We vertrouwen op 12 duurzaamheidswaarden om te beslissen of een product geschikt is voor onze markt. Blue Lables zijn een brede selectiecriteria die we essentieel vinden om ons ecosysteem van producten te respecteren.
Elk van de goederen die op ons platform worden weergegeven, bevat ten minste drie van deze labels, de eerste twee zijn "Fair & Safe Working Conditions" en "Cruelty Free"
De labels moeten worden gebruikt met: criteria resulteert eerlijkheid. Ze zijn een (niet-officiële) certificering binnen Bluehouse Marketplace die het product definieert als een: Bewust Goed. De labels vormen een bewust alternatief voor de productproductie.
For our payment procedure we use Mollie Connect.
The Mollie account setup is made through Bluehouse Dashboard. Click on “Connect with Mollie” and follow the steps. This will redirect to the Mollie interface to complete the information required for a successful sign up.
Betalingen die door consumenten op uw naam worden gedaan, worden weergegeven op het dashboard in uw account en wij maken deze bedragen maandelijks over naar uw bankrekening.
Per transaction with a consumer we will deduct a service fee + payment processing fee that depends on the payment method. In order to allow for these payment methods offered by Mollie we will also charge you a monthly fee, starting from your first sale on the platform. Please see Fee information.
Our partner is Fietkoeriers. We recommend checking this link to ensure that your location is available for pick up to use our shipping. Please contact us to [email protected] to create your sub account.
Not in the zone? No worries, we have another partner, DHL parcels. Contact us anyway and we will look for the best solution for your business.
Own shipping courier? Please provide us with the details about your courrier (Company Name, Rate, Contact Number, email) and we will contact you back ASAP.
Rates for sending your package by Fietskoeriers or DHL Parcels within The Netherlands.
S | Tot 5 kg / 10 liter | Langste zijde 120 cm en overige zijden 60 cm | €6.75 |
Deze kosten worden rechtstreeks door de klant betaald, of u kunt kiezen voor een verzendmethode op maat.
De standaard verzendmethode is DHL of Fietskoeriers (afhankelijk van uw locatie).
Om uw op maat gemaakte methoden in te stellen, gaat u naar uw Dashboard > Instellingen > Verzending en klikt u op "Verzendmethoden toevoegen"
Kies de methode die u wilt toevoegen:
Free shipping is a great way to encourage customers to spend more and reduce shipping cost. For example, offer free shipping on orders over €50. Pay the shipping for your customer.
If you have products that already includes Free shipping we recommend to edit the product and go to section “Shipping & Tax” and select as Shipping Class “Free Shipping”. This will allow your product to be filter as Free Shipping product.
Laat uw klant zijn aankoop rechtstreeks in uw winkel ophalen. Help hen geld te besparen en de voetafdruk van de verzending te verkleinen!
Let op: Als je de muisaanwijzer op een verzendmethode plaatst, zie je 2 knoppen. Klik op de knop Bewerken om de verzendmethode te wijzigen. U kunt er ook voor kiezen om verzendmethoden te verwijderen. Klik op de schakelknop om het gebruik van de methode zo lang als u wilt uit te schakelen.
Do you have your own shipment and want to continue with it. So this is your best option. As told before, by default you will have Bluehouse Courrier Rate (€5.61). If you selected this option, the customer will view your shipping price.
Go to Dashboard > Settings > Processing & Delivery.
This feature will help the customer to understand when the product will be delivered at its home.
*Saturday and Sunday are not taken into account.
GO TO VACATIONS: Now find it in the Processing & Delivery Tab! If you go on vacation, products will still be online! However, customer will be notify in each product of your store that delivery times can be longer than expected (example display above)
This is how will look like:
Wat is de volgende stap nadat de klant het product heeft gekocht?
Dit is het pad van elke betrokken partij:
PHASES | SELLER PATH | CUSTOMER PATH |
Order Placed | An email notification will arrive in your inbox. In dashboard > order, will appear the order as “Processing Order” | An email notification will arrive in their inbox. In dashboard will appear as “Processing Order” |
Processing Order | Prepare your order. Fietskoeriers:
DHL Parcel: Wait until the label is processed by Bluehouse which will appear in your order. Own Shipping (*) | Waiting Seller to mark the order as “Completed” |
Completed Order | Zodra het label is afgedrukt en het pakket klaar is, werkt u de bestelling bij naar "Voltooid" If you prefer to deliver at a DHL service point, when updating to completed, add a private note in your order “DHL service point”. | An email notification will arrive in their inbox as “Order Complete – Ready to ship/Pickup). In dashboard will |
Verzending | An email notification will be sent directly from our courrier with all the data needed. | An email notification will be sent directly from our courrier with all the data needed. |
(*) In case you take care of your sales logistics we ask you to please respect the detailed times from your profile (cut-off time, processing time, delivery time) so we can offer a great experience to your customer.
Our partner is Fietskoerier and DHL Parcel.
Rates for sending your package by Fietskoerier and DHL Parcels within The Netherlands.
S | Tot 5 kg / 10 liter | Langste zijde 120 cm en overige zijden 60 cm | €6.75 |
These costs are paid directly by the customer unless you selected “Free Shipping” in RMA settings.
Voeg uw retour- en restitutiebeleid voor uw winkel toe.
Go to your Dashboard > Settings > RMA and complete.
Als een van uw producten is vrijgesteld van uw RMA-beleid:
What happen when the customer Request a Return? Easy, a notification will be sent to your email and you can see the Return Request on your dashboard.
This are the steps you can take to Complete the return:
Lees voordat je begint eerst de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid.
BELANGRIJK! Respecteer alstublieft onze Blue Labels, onze reeks criteria die van Bluehouse de bewuste marktplaats maken
Koekje | Looptijd | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookie wordt gebruikt om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Analytics" op te slaan. |
cookielawinfo-checkbox-functioneel | 11 maanden | De cookie wordt ingesteld door GDPR-cookietoestemming om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Functioneel" vast te leggen. |
cookielawinfo-checkbox-noodzakelijk | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookies worden gebruikt om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Noodzakelijk" op te slaan. |
cookielawinfo-checkbox-anderen | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies op te slaan in de categorie "Overig. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookie wordt gebruikt om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Prestaties" op te slaan. |
bekeken_cookie_policy | 11 maanden | De cookie wordt ingesteld door de GDPR Cookie Consent-plug-in en wordt gebruikt om op te slaan of de gebruiker al dan niet toestemming heeft gegeven voor het gebruik van cookies. Het slaat geen persoonlijke gegevens op. |