SELLER GUIDELINE

Dit is een korte richtlijn die is bedoeld om verkopers te helpen hun deelname aan de Bluehouse-marktplaats te begrijpen.

Kosten

Onze kosten zijn eenvoudig en transparant.

Wanneer u besluit uw winkel bij Bluehouse te openen, zijn er enkele kosten verbonden aan de aangeboden diensten.

01. Transactie Kosten

Wanneer je een product verkoopt op Bluehouse worden er 10% servicekosten + verwerkingskosten in rekening gebracht. Deze vergoeding wordt in mindering gebracht per succesvolle transactie.

Servicekosten

Bluehouse verzamelt 10% van de totale artikelkosten (inclusief btw). Verzendkosten en retouren worden niet met commissie in rekening gebracht.

Betalingsverwerkingskosten 

Dit verschilt per type betaalmethode.

Dit zijn onze tarieven voor Nederlandse handelaren:

  • iDEAL – €0.25
  • Eurpean Credit Card:  1.80 % + €0.20
  • Bancontact – €0.34
  • Refunds (all payment methods): €0.23
  • Chargeback (Creditcard): €19.00

Andere methodes: Giropay 1.5% + €0.20 / SOFORT Banking: 0.90% + €0.20 / PayPal: €0.09/

*Pricing is excl. VAT

02. Mollie Account Monthly Cost

In order to receive payment, you need to create an account with our payment services provider Mollie. Please use the functionality in your account on our platform to do so.

  • Mollie Account Fee: Pay €1.75 per month
  • Payouts: Pay €0.25 per batch (We suggest 1 per month to reduce this cost)
  • Funds Routing: Pay 0.20% per split transaction

Deze kosten worden één keer per maand op de uitbetalingsdatum van uw rekening afgeschreven. 

BELANGRIJK! We do not deduct the Mollie Account Fee Monthly cost from your account for brands until you start selling above your threshold (the minimum amount considered for you to not loose profit). We made this decision as we appreciate your support at Bluehouse World and find it better this way. 

03. Wat houdt 10% of Bluehouse-service in?

Natuurlijk maakt het deel uit van onze samenwerkingswinst, maar we willen graag duidelijk zijn over wat dit percentage betekent:

  • 1% van onze winst gaat naar NGO's die we wereldwijd ondersteunen
  • Een % voor verzendservices die niet in rekening worden gebracht bij de leverancier (dit hangt af van de betaalmethode die de klant heeft gekozen)
  • Marketing investeringen. Ja! Dit maakt deel uit van onze bedrijfsstrategie om onze missie te volbrengen: bewuste consumptie naturaliseren en uw ethische product dichter bij nieuwe consumenten brengen.

Vereisten om verkoper te zijn

Wat moet u weten over het hebben van een winkel bij Bluehouse World en wat we van u nodig hebben. 

Lees de Servicevoorwaarden en het Verkopersbeleid voor volledige informatie. 

01. Wie kan verkopen op Bluehouse

Iedereen die ethische, milieuvriendelijke, gezonde of ecologische producten/diensten maakt of verkoopt, kan een winkel creëren en verkopen op Bluehouse. 

We eisen wel dat:

  • Verkopers houden zich eerlijk aan onze Sustainable Statement.
  • Verkopers respecteren onze Algemene Voorwaarden. 
  • Producten respecteren ons Blue Labels-beleid.
  • Producten display voldoen aan de vereiste informatie en transparantie.

02. Artikelen die kunnen worden verkocht in Bluehouse

We vertrouwen op 12 duurzaamheidswaarden om te beslissen of een product geschikt is voor onze markt. Blue Lables zijn een brede selectiecriteria die we essentieel vinden om ons ecosysteem van producten te respecteren.

Elk van de goederen die op ons platform worden weergegeven, bevat ten minste drie van deze labels, de eerste twee zijn "Fair & Safe Working Conditions" en "Cruelty Free"

  1. Eerlijke & Veilige Arbeidsomstandigheden
  2. Dierenleedvrij
  3. Plasticvrij
  4. Vegan
  5. Gerecycleerd
  6. Organisch
  7. Afvalbeperking
  8. Emissiereductie
  9. Circulariteit
  10. Palmolievrij
  11. BPA-vrij
  12. Natuurlijke ingrediënten
  13. Upcycle
  14. Made In Europe

De labels moeten worden gebruikt met: criteria resulteert eerlijkheid. Ze zijn een (niet-officiële) certificering binnen Bluehouse Marketplace die het product definieert als een: Bewust Goed. De labels vormen een bewust alternatief voor de productproductie.

03. Lijst met verboden items

  • We herinneren je aan enkele items die NIET op onze Conscious Marketplace mogen worden verkocht. Respecteer alstublieft onze gemeenschap!
  • Alcohol, tabak, drugs, drugsparafernalia. 
  • Dierlijke producten (inclusief leer) 
  • Gevaarlijke voorwerpen: gevaarlijke stoffen, teruggeroepen voorwerpen en wapens
  • Haatartikelen: artikelen die haat promoten, ondersteunen of verheerlijken
  • Illegale artikelen, artikelen die illegale activiteiten bevorderen en sterk gereguleerde artikelen
  • Internationaal gereguleerde artikelen
  • Pornografie en inhoud voor volwassenen
  • Gewelddadige items: items die geweld promoten, ondersteunen of verheerlijken
  • Niet-hernieuwbare elektrische apparatuur op batterijen (bijv. een batterij voor eenmalig gebruik)
  • Producten die onze Blue Labels niet respecteren beleid.

Betaalservice

For our payment procedure we use Mollie Connect.

01. Setting up Mollie account

The Mollie account setup is made through Bluehouse Dashboard. Click on “Connect with Mollie” and follow the steps. This will redirect to the Mollie interface to complete the information required for a successful sign up. 

02. Uitbetalingsprocedure

Betalingen die door consumenten op uw naam worden gedaan, worden weergegeven op het dashboard in uw account en wij maken deze bedragen maandelijks over naar uw bankrekening. 

Per transaction with a consumer we will deduct a service fee + payment processing fee that depends on the payment method. In order to allow for these payment methods offered by Mollie we will also charge you a monthly fee, starting from your first sale on the platform. Please see Fee information.

Verzending

Our partner is Fietkoeriers. We recommend checking this link to ensure that your location is available for pick up to use our shipping. Please contact us to support@bluehouseworld.nl to create your sub account. 

Not in the zone? No worries, we have another partner, DHL parcels. Contact us anyway and we will look for the best solution for your business. 

Own shipping courier? Please provide us with the details about your courrier (Company Name, Rate, Contact Number, email)  and we will contact you back ASAP.

01. Verzendkosten Tarieven

Rates for sending your package by Fietskoeriers or DHL Parcels within The Netherlands. 

S

Tot 5 kg / 10 liter

Langste zijde 120 cm en overige zijden 60 cm

€5.61

Deze kosten worden rechtstreeks door de klant betaald, of u kunt kiezen voor een verzendmethode op maat.

02. Verzendmethoden instellen

De standaard verzendmethode is DHL of Fietskoeriers (afhankelijk van uw locatie).

Om uw op maat gemaakte methoden in te stellen, gaat u naar uw Dashboard > Instellingen > Verzending en klikt u op "Verzendmethoden toevoegen"

Kies de methode die u wilt toevoegen:

Gratis Verzending

Free shipping is a great way to encourage customers to spend more and reduce shipping cost. For example, offer free shipping on orders over €50. Pay the shipping for your customer.

If you have products that already includes Free shipping we recommend to edit the product and go to section “Shipping & Tax” and select as Shipping Class “Free Shipping”. This will allow your product to be filter as Free Shipping product.

Lokaal ophalen

Laat uw klant zijn aankoop rechtstreeks in uw winkel ophalen. Help hen geld te besparen en de voetafdruk van de verzending te verkleinen!

Let op: Als je de muisaanwijzer op een verzendmethode plaatst, zie je 2 knoppen. Klik op de knop Bewerken om de verzendmethode te wijzigen. U kunt er ook voor kiezen om verzendmethoden te verwijderen. Klik op de schakelknop om het gebruik van de methode zo lang als u wilt uit te schakelen.

Flat Rate

Do you have your own shipment and want to continue with it. So this is your best option.  As told before, by default you will have Bluehouse Courrier Rate (€5.61).  If you selected  this option, the customer will view your shipping price.

03. Setting up Processing & Delivery Time

Go to Dashboard > Settings > Processing & Delivery.

This feature will help the customer to understand when the product will be delivered at its home. 

  • Cut off time: Select the time until you can prepare the order to ship the same day. 
  • Processing Time: The day/s you take to prepare the order.
  • Shipping Time: This depends on your courrier. If you deliver with Fietskoeriers, please select 1-2 Business days. If you deliver with DHL, please select 3-5. If you deliver with your own courrier, please complete the information.

*Saturday and Sunday are not taken into account. 

GO TO VACATIONS: Now find it in the Processing & Delivery Tab!  If you go on vacation, products will still be online! However, customer will be notify in each product of your store that delivery times can be longer than expected (example display above)

This is how will look like: 

04. Processing your order to ship

Wat is de volgende stap nadat de klant het product heeft gekocht?

Dit is het pad van elke betrokken partij:

PHASES

SELLER PATH

CUSTOMER PATH

Order Placed

An email notification will arrive in your inbox. In dashboard > order, will appear the order as “Processing Order”

An email notification will arrive in their inbox. In dashboard will appear as “Processing Order”

Processing Order

Prepare your order.

Fietskoeriers:

  1. Enter Dabba
  2. Select the order and go to download Label 
  3. If you count with pickup service you can notify FK to pick-up // If you bring into the Service Point proceed after having your package ready.  

DHL Parcel: Wait until the label is processed by Bluehouse which will appear in your order. 

Own Shipping (*)

Waiting Seller to mark the order as “Completed”

Completed Order

Zodra het label is afgedrukt en het pakket klaar is, werkt u de bestelling bij naar "Voltooid"

If you prefer to deliver at a DHL service point, when updating to completed, add a private note in your order “DHL service point”.

An email notification will arrive in their inbox as “Order Complete – Ready to ship/Pickup). In dashboard will

Verzending

An email notification will be sent directly from our courrier with all the data needed.

An email notification will be sent directly from our courrier with all the data needed.

(*) In case you take care of your sales logistics we ask you to please respect the detailed times from your profile (cut-off time, processing time, delivery time) so we can offer a great experience to your customer.

Opbrengst

Our partner is Fietskoerier and DHL Parcel. 

01. Retourkosten Tarieven

Rates for sending your package by Fietskoerier and DHL Parcels within The Netherlands. 

S

Tot 5 kg / 10 liter

Langste zijde 120 cm en overige zijden 60 cm

€5.61

These costs are paid directly by the customer unless you selected “Free Shipping” in RMA settings. 

02. Retourbeleid instellen

Voeg uw retour- en restitutiebeleid voor uw winkel toe.

Go to your Dashboard > Settings > RMA and complete. 

  1. Select if your products has Return 
  2. Complete Length Value (Minimum of 14 days)
  3. Return Policy: Select between Free shipping or Return Paid by customer
  4. RMA Policy: All RMA policy should be aligned with our main  Return Policy (link here). Please write additional information as, condition of the package, or extra notes for the customer. 

Als een van uw producten is vrijgesteld van uw RMA-beleid:

  1. Go to the Product and click edit.
  2. Go to the RMA Options section and tick “Override your default RMA settings for this product”
  3. Vul de velden in.

03. Return request by customer

What happen when the customer Request a Return? Easy, a notification will be sent to your email and you can see the Return Request on your dashboard.

This are the steps you can take to Complete the return:

  1. Enter to “Return Request” tab on your dashboard
  2. Click on “manage”
  3.  Change status to “Processing”. In this stage, you can talk with the customer to arrange the requisites for returning the item
  4. Contact us to support@bluehosueworld.nl with the Order number so we can proceed with the Return Shipping.
  5. Once the order has been shipped, please mark as reviewing.
  6. If you accept the Refund, contact us by the same email that you have accepted the return and refund. We will mark the Return Request as “Completed” once the order has been regund.